آشنایی با تولید محتوا

۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

شاید اگر چند سال پیش از کسی می‌کردید که تولید محتوا چه معنایی می‌دهد، پاسخ‌های عجیب و غریبی دریافت می‌کردید اما طی سال‌های اخیر و با رشد حیرت انگیز مشاغل دیجیتالی، محتوا سازی به یک حرفه‌ی مهم و حائز اهمیت در بازاریابی و جلب توجه مشتری تبدیل شده است. در پاسخ به این سوال که تولید محتوا چیست، شاید نتوانیم در یک جمله پاسخ درست و کاملی را بیان کنیم اما بسیاری از صاحب‌نظران، تولید محتوا را فرآیندی می‌دانند که طی آن، اطلاعات مفیدی به مخاطب ارائه می‌شود. در بسیاری از مواقع، محتوایی ارزشمند به حساب می‌آید که به موجب آن، مخاطب به تعامل وادار شود و همین اتفاق، باعث جذب کاربر، مشتری یا هر آنچه که هدف محتواساز است، می‌شود.

بنابراین، بدیهی است که هر چه اطلاعات مفید و بیشتری در وب سایت شما وجود داشته باشد، افرادی بیشتری را جذب خواهید کرد. چالشی که در این مسیر وجود دارد، نوع تولید محتوا است. شاید خلق محتوا برای یک روزنامه یا مجله، به لطف یک تیتر جذاب محتواساز را به هدف خود برساند اما تولید محتوا در بستر اینترنت، شرایط کاملا متفاوتی دارد. همان طور که در مقالات قبلی هم به آن اشاره کردیم، برای موفقیت در فضای مجازی لازم است که اطلاعات کافی از سئو داشته باشید تا بتوانید وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن برای موتورهای جستجو، بهینه‌سازی کنید. تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های SEO به شمار می‌رود؛ پس باید پیش از هر چیزی، خوب بدانید که محتوای هوشمند و مناسب، محتوایی است که علاوه بر رفع نیازهای مخاطب و جلب توجه او، صفحه‌ی مد نظرتان را برای موتورهای جستجو نیز بهینه خواهد کرد.

آشنایی با طراحی سایت

۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت دقیقا همان چیزی است که ظاهر و احساس کلی که یک مخاطب هنگام ورود به یک سایت می‌گیرد را تشکیل می‌دهد. این فرایند تمامی برنامه ریزی‌ها و عناصر وبسایت شما اعم از ساختار، چیدمان، تصاویر، فونت‌ها و گرافیک را در بر می‌گیرد.

طراحی وب اجزای متعددی را تشکیل می‌دهد که همه آنها در کنار یکدیگر تجربه نهایی یک وبسایت را ایجاد می‌کنند(به عنوان مثال طراحی گرافیکی، طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO و تولید محتوا). همه این عناصر تعیین می‌کنند که یک وبسایت چگونه به نظر برسد و در صفحه نمایش‌های مختلف چگونه اجرا شود.

 

چرا طراحی سایت مهم است؟

در واقع وبسایت یک مرجع عظیم برای تبلیغات برند شماست که هر کسی از هر نقطه‌ای در جهان می‌تواند آن را مشاهده و بررسی کند. شما می‌توانید با به کارگیری استراتژی و رویکرد صحیح بازاریابی بصری (بوسیله طراحی وب) مخاطبان بیشتری را برای کسب و کارتان جذب کرده و آنها را تبدیل به مشتریان دائم کنید.

خوب است بدانید، زمانی مشتریان نسبت به برند اعتماد بهتری دارند که ارتباط بیشتری نیز با آن برقرار کرده باشند. بدون داشتن یک وبسایت با کیفیت شما نتایج بالقوه‌ای را که می‌توانید از طریق حضور آنلاین کسب کنید از دست می‌دهید. به این ترتیب، ساخت وبسایت موضوعی نیست که بتوانید به راحتی آن را نادیده بگیرید.

در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که چرا طراحی سایت برای یک کسب و کار حرفه‌ای مهم است.

آشنایی با تحلیل تکنیکال

۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
«تحلیل تکنیکال» (Technical Analysis) به نوعی از تحلیل در بازارهای مالی گفته می‌شود که تنها از نمودار قیمت و داده‌هایی مثل حجم بازار برای تعیین وضعیت بازار استفاده می‌کند. از این نوع تحلیل می‌توان برای بررسی تمام دارایی‌هایی که دارای تاریخچه قیمت هستند، استفاده کرد. طبیعی است هرچه نمودار قیمت غنی‌تر باشد، تحلیل نیز ارزشمندتر خواهد بود. در تحلیل تکنیکال سه اصل اساسی وجود دارد که تمامی روش‌های معاملاتی ایجاد شده بر اساس این سه اصل عمل می‌کنند. در ادامه به بررسی این اصول و نتایج آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
اگر شما هم مدتی است که واژه‌‌های رمز ارز، ارز دیجیتال، کریپتو کارنسی یا… را میشنوید و نسبت به آن کنجکاو هستید تا آخر مقاله را همراه ما باشید تا یکبار برای همیشه به شما در زمینه آموزش ارز دیجیتال رایگان آگاهی ببخشیم. پول، همین ورقه کاغذ ارزشمند که بخش بزرگی از زندگیمان را صرف بدست آوردن آن میکنیم از اول این شکلی نبود و در طی زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است. زمانی مردم مبادله‌ی کالا به کالا میکردند و پس از آن سکه‌ها را ضرب کردند و این مسیر تحول بقدری ادامه پیدا کرد تا اینکه امروز به شکل اسکناس بدست ما رسید. البته ناگفته نماند که از همین کل اسکناس نیز جهشی به کارت‌های عابر بانک داشته بطوریکه گاهی برای پرداختن هزینه تاکسی و… نیز از روش کارت به کارت استفاده میکنیم. اما ارزهای دیجیتال چیست؟ برای یادگیری مبانی رمز ارز و آموزش خرید ارز دیجیتال تا انتهای مقاله را بخوانید.

آشنایی بیت کوین

۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

سیستم بیت کوین مجموعه‌ای کامپیوترهایی است که همگی بر اساس کدهای بیتکوین کار می‌کنند و بلاک چین آن را در خود ذخیره می‌کنند – به این کامپیوترها نود (node)، گره، یا ماینر نیز گفته می‌شود. مجازا، یک بلاک چین را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای بلاک‌ها در نظر گرفت. در هر بلاک، مجموعه‌ای تراکنش‌ها وجود دارد. از آن‌جا که تمام کامپیوترها اداره‌کننده‌ی بلاک چین دارای فهرست مشابه‌ای از بلاک‌ها و تراکنش‌ها هستند، می‌توانند به طور شفاف بلاک‌ها جدیدی را که با تراکنش‌های جدید بیت کوینی ثبت می‌شوند، مشاهده کنند، هیچ کس نمی‌تواند این سیستم را فریب بدهد.

همه‌ی آدم‌ها، چه آن‌هایی که گره‌های بیت کوین را در دست دارند چه سایر افراد، می‌توانند این تراکنش‌ها را به صورت زنده مشاهده کنند. یک فرد فریبکار برای آن‌که بتواند در عمل خبیثانه‌ی خود به موفقیت برسد، باید کنترل ۵۱ درصد از قدرت محاسباتی این سیستم را به که ایجاد بیت کوین منجر می‌شود، در دست بگیرد. تا ژانویه‌ی ۲۰۲۱، بیتکوین حدودا دارای ۱۲،۰۰۰ گره بوده است، و این رقم دائما در حال افزایش است – به این ترتیب، احتمال تهدید شدن امنیت شبکه روز به روز کاهش می‌یابد.

ولی در مواقعی که این شبکه مورد حمله قرار بگیرد، ماینرهای بیتکوین – افرادی که با کامپیوترهای خود در شبکه‌ی بیتکوین حضور دارند – احتمالا بلاک چین جدیدی را فورک می‌کنند و با این‌ کار تلاش‌های افراد خبیث را برای موفقیت در حمله‌ی به شبکه خنثی می‌کنند.

ترازهای توکن‌های بیت کوین با استفاده از “‌کلیدهای‌” عمومی و خصوصی ثبت و نگهداری می‌شوند – این کلیدها رشته‌های بلندی از ارقام و حروف هستند که از طریق الگوریتم رمزنگاری ریاضی مورد استفاده برای ایجاد آن‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. کلید عمومی (که آن را می‌توان با شماره‌ی حساب بانکی مقایسه کرد) به عنوان آدرسی عمل می‌کند که برای کل دنیا منتشر می‌شود که سایر آدم‌ها می‌توانند بیت کوین‌ها را به آن ارسال کنند.

کلید خصوصی (که آن را می‌توان با رمز اول کارت بانکی مقایسه کرد) به عنوان یک رمز محافظت شده شناخته می‌شود که فقط برای اعتباردهی به نقل و انتقالات بیت کوین کاربرد دارد. کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول یا والت بیت کوین اشتباه بگیرید – کیف پول وسیله‌ای فیزیکی یا دیجیتالی است که معامله با بیت کوین را تسهیل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد مالکیت‌شان را بر کوین‌ها پیگیری کنند. اصطلاح “‌کیف پول‌”‌ تا حدودی گمراه‌کننده است، زیرا معنی طبیعت غیر متمرکز بیت کوین این است که رمز ارزها هرگز “‌داخل‌” یک کیف پول ذخیره نمی‌شوند، بلکه به صورت غیر متمرکز در یک بلاک چین حضور دارند.

تولید محتوا چیست

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

محتوا همانطور که از نامش مشخص است یعنی اطلاعاتی که می تواند به صورت الکترونیکی ایجاد شود و قابل مدیریت باشد که این اطلاعات می تواد به صورت عکس، فیلم، انیمیشن و یا متن باشد، یا به طور کلی به تمامی امکاناتی که یک صفحه وب برای نمایش به عموم افراد نیاز دارد محتوا می گویند.

فرض کنید در حال وبگردی هستید و سایتی را انتخاب و از آن دیدن می کنید در وهله اول جذب صفحاتی از وب خواهید شد که طراحی سایت آن زیبا باشد و تمامی امکانات بر روی صفحه قابل رویت بوده و مخفی نشده باشد که شما دچار سردرگمی شوید، حال نقش اصلی در طراحی صفحه وب محتوای آن است که سایت شما را بارور کند، یعنی صفحه وب مانند درختی زیبا است و میوه های آن همان محتواهای مطلوب این صفحه وب خواهد بود، پس هر چه محتوای شما با ارزش تر باشد به زیبایی سایت شما کمک خواهد کرد، یا اینکه می توانیم این طور بیان کنیم: هر چقدر هم طراحی صفحه وب شما خوب و زیبا طراحی شده باشد و تمامی امکانات لازم را نیز مهیا کرده باشید ولی محتوای مناسب و با ارزش در آن نباشد در واقع سایت شما کاملا بی ارزش شده و هیچ مخاطبی را جذب نخواهد کرد.

آنچه از این متن دریافت می شود این است که تولید محتوا بخش بسیار مهمی از طراحی صفحات وب است و باید بسیار تخصصی به آن توجه شود و اگر خود اشخاص یا شرکت ها نمی توانند محتوای با ارزشی تولید کنند باید از متخصصین تولید محتوا برای انجام این کار استفاده کنند.

طراحی سایت چیست

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

طراحی سایت، به روند برنامه ریزی و ساخت یک سایت گفته می شود. متن، تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و المان های برنامه نویسی، توسط طراحی سایت برای تولید صفحه ای قابل رویت در مرورگر، فرمت دهی می شوند. طراحان سایت ها برای ساخت صفحاتی که بتوانند توسط مرورگرها خوانده شوند، از زبان های نشانه ای که اکثرا برای ایجاد ساختار از HTML و برای نمایش از CSS هستند، استفاده می کنند. در دنیای Web 2.0، زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر جاوا اسکریپت، Ruby on Rails، PHP، ASP.net و Perl برای ساخت صفحات سایت ها استفاده می شوند تا تعامل کاربر با سایت بوجود آید.

در کل، پروسه طراحی سایت شامل، مفهوم سازی، طرح ریزی، پیش تولید، تحقیق، تبلیغات، و همچنین مدیریت فایل های صوتی، تصویری و دیگر فابل های چند رسانه ای مورد استفاده در صفحات سایت می باشد. این کار می تواند توسط طراح، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص، صورت گیرد. سایت می تواند شامل صفحه اصلی، که همچنین به آن خانه نیز گفته می شود و نیز بخش های متفاوت دیگری باشد که هرکدام برای هدف خاصی گرد هم آمده اند. صفحه اصلی سایت در مورد هدف اصلی سایت و همچنین بروز رسانی های روزانه آن صحبت می کند که می تواند شامل لینکی باشد که کاربران را به بخش های سایت مربوطه هدایت می کند.

تحلیل تکنیکال چیست

۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را می توان برای هریک از انواع اوراق بهادار دارای سوابق تاریخی معاملاتی استفاده کرد. این انواع اوراق می تواند اوراق رمزارز، آتی، کالا و سایر اوراق بهادار را شامل شود. اما چنین ابزاری بیشتر به منظور تحلیل ارز دیجیتال معامله شده در بازار ارزدیجیتال مورداستفاده قرار می گیرد.

آنالیز تکنیکال ارز دیجیتال

با بکارگیری آنالیز فنی رمزارز بعنوان یک استراتژی معاملاتی می توان به ارزیابی سرمایه گذاری ها و مشخص نمودن فرصت های معاملاتی با روندهای قیمتی و الگوهای مشاهده شده روی نمودارها پرداخت. این تحلیل بیانگر این باشد که تغییرات قیمت یک رمزارز و فعالیت های معاملاتی گذشته ممکن است نشان دهنده ارزشمندی تحرکات آتی قیمت رمزارز باشد.

ارز دیجیتال چیست

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

ارزهای رمزنگاری‌شده، ارزهایی هستند که از رمزنگاری (Cryptography) برای امنیت، صحت پرداخت‌ها و عملکرد خود استفاده می‌کنند.

سایت‌های فارسی‌زبان برای اشاره به ارزهای رمزنگاری‌شده (Cryptocurrency) از نام‌های زیر نیز استفاده می‌کنند:

  1. رمزارز
  2. ارز رمزی
  3. ارز رمزپایه
  4. کریپتوکارنسی‌
  5. ارز دیجیتال
  6. ارز مجازی

در واقع ارزهای دیجیتال دسته گسترده‌ای ارزها هستند و ارزهای رمزنگاری شده (یا اصطلاحا کریپتوکارنسی‌ها) به عنوان زیردسته این ارزها محسوب می‌شوند.

ارزهای دیجیتال ارزهایی هستند که فقط بصورت دیجیتال وجود دارند، به صورت دیجیتال نگهداری و منتقل می‌شود. این ارزها شکل فیزیکی ندارند، گرچه می‌توان کلید خصوصی آنها را بطور مثال روی یک کاغذ چاپ کرد. (کلید خصوصی، مانند یک رمز است)

 نقل و انتقال ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول‌ های نرم‌افزاری که روی موبایل و کامپیوتر نصب می‌شوند انجام می‌شود. البته کیف پول‌های سخت‌افزاری که برخی از آنها شکلی مشابه فلش مموری دارند نیز برای این ارزها ساخته شده است.

معروف‌ترین ارز دیجیتال، بیت‌کوین است که احتمالا نام آن را شنیده‌اید.

بیت‌کوین مانند تمام ارزهای دیگر دنیا دارای ارزش است. برخی کشورها بیت‌کوین را به عنوان کالا دسته‌بندی کرده‌اند و برخی دیگر به عنوان ارز دیجیتال، قوانینی برای آن وضع کرده‌اند.

اما چه بیت‌کوین را به عنوان یک کالا یا دارایی دیجیتال در نظر بگیریم و چه به عنوان یک ارز، بیت‌کوین ارزش بالایی پیدا کرده و حجم معاملات روزانه آن به میلیاردها دلار می‌رسد.

تکنولوژی ارزهای دیجیتال (و به خصوص تکنولوژی بلاک‌چین) استفاده‌ها و کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد. 

بیت کوین چیست

۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

بیت‌کوین (Bitcoin) به نوعی اولین ارز رمزنگاری شده در صنعت کریپتوکارنسی است که در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی ناشناخته به نام ساتوشی ناکاموتو به جهانیان معرفی شد. این رمزارز که در واقع نمودی از پول‌های فیات در حال استفاده توسط مردم است، توسط هیچ شخص و نهادی کنترل نمی‌شود.

به عنوان مثال، بانک‌های مرکزی وظیفه چاپ و توزیع پول کاغذی را بر عهده دارند و قوانین موجود در این حوزه را بر اساس سیاست مشخصی، تعیین می‌کنند؛ اما بیت‌کوین به هیچ وجه این گونه نیست و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در حال کنترل آن است.